Sunday, February 23, 2014

Cheriterrr cuti semester yg pertama !

Assalamualaikum..
Fuhh.. lama sudah menahan jari jemari menaip di blog ini. Ini  berikutan pengumpulan cerita tidak mencapai tahap yang sepatutnya. (ada yg mengerti) . Cett.

Okay okay. Kalau sebut mengenai 'CUTI', mesti banyak cerita yg nak disampaikan. Lebih2 lagi, cuti sem aku yang hampir 2bulan setengah.. Standard la sebelum cuti semuanya pasang impian + angan angan apa yg nak wat time cuti. Macam aku. waktu cuti sem tu lah paling sesuai untuk amek lesen kereta ! semuanya gara2 lesen L akan expired bulan 6 ni. nak tak nak.. kena pastikan dapat P sblm due date.

nak citerla sikit2 mengenai lesen memandu yg aku dh lalui tu. Usia pun da meningkat. mmg tak boleh takde menda alah tu. dah kire mcm keperluan hidup jugak. First time aku try nak gerakkan kereta tu. Mentor aku ialah kakak aku sendiri. Mujur kat umah dah ade sebijik kereta manual yg blh aku try b4 g pusat memandu. Mmg teruk gaklah mula2 nak kawal kaki pijak clush, break , tukar2 gear sumer tu. memandangkan umah aku pun agak berbukit. Mind set ni selalu fikir takut2 aku tak dpt break kalau dah gerak. Biasalah.. org ta tahu memandu dan tak pernah memandu. Bila berjaya gerakkan sikit tu. Keluarlah jeritan pengecut aku tu. haha.. panik nak break. bagiku, mmg susah bwk kereta. mcm nak ngess.

Selang 2,3 hari.. berkelass lah aku. dalam seminggu ada 2/3 kali ke kelas memandu. Dah cukup 16 jam, baru layak ke JPJ. yg ni, mmg seram. hhaaa.. Lokasi kat IKMAS, BBST. Alhamdulillah, tenaga pengajarku sgt berkaliber dan telah berjaya memberiknku peluang memandu sendiri sepanjang latihan. :) sekarang , aku sudah memperolehi lesen P . :D