Saturday, May 3, 2014

APRIL

Salam. :)
jari rajin menaip harini. So, harini, aku akan update aktiviti minggu minggu yg lepas. So, the best thing happens there is Attend other organization programmed. Hu, mcm takde kena mengena dengan kos yg aku amek ni skarang. Tp disebabkan asasku ialah engineering and now mixed up with management of the engineering courses, aku mmg kena observe mana2 organizasi pny management. How they deal with that, communication and protocol. Yah, first activity aku ialah melakukan gotong royong terhadap BAKAL jabatan sendiri. Fyi, jabatan ni adalah jabatan penyenggaraan pesawat yang tak sampai sethun beroperasi sebelum jabatan itu senditi berpindah ke politeknik banting (aviation). So, aku dan rakan2 sebagai first batch Degree di poli Premier ni lah yg akan amik alih jabatan ni. Disebabkan jabatan ni memang baru dan penambahan bangunan telah berlaku di bahagian tepi bangunan. Kami HARUS bertukus lumus membersihkan jabatan ini sebelum AUDIT datang. mmg penat tapi puas hati :)
Okay, cukup sudah penerangan aku td. Mari mulakan kerja. 1! aku dibahagikan dlm kumpulan mengemop. mmg serious aku suka mengemop lantai . :D member yg lain pun dibahagikan ikut tugas lain, ade yg menyapu, angkat barang, susun barang. Kalau lelaki, diorang lebih kpd kerja berat. Settle kan bahagian bengkel aras bawah. Kami yg pmpuan, dalam lab . Iru pembahagian tugasnye . Tapi, bila dah sampai lokasi pembersihan. Semua tugasan itu tadi bercampur. Aku jadi Full-time kemas barang, file, perabot, mengemop, menyapu. oh yeah. semua tak terkecuali. Fun wehh. :)
Inilah pembahagian tugas yang dimaksudkan . Yg atas tu asilah (pen. ketua) dan yg bawah tulah En HASBULLAH. (Bul)

Bahagian mengemas + mengemop. Lokasi di dalam bilik pensyarah dan Lab

Cari aku yg tersembunyi. Cewah

Kami perkasa. Pemandangan sekitar bengkel Jabatan FM kami :)

Thank En. Bul sebab sponsor Lunch kami.

Okay, seterusnya, aktiviti kedua kelas aku. Macam biasa, kami mmg macam satu family, apa2 aktiviti melibatkan dak kelas, mmg kena SUPPORT ! . yeahh. 
Ni merupakan pertandingan PIDATO N DEBAT peringkat politeknik antara Jabatan .To BE honest, aku respect rakan sekelas aku. dorang yang takde pengalaman agak berani sahut cabaran. Bukan macam aku, da dpt tawaran jd pemidato, tapi aku tolak sbb i cant focus it well. anyway, aku akn tetap sokong kawan2 ku. oh yeahh !
fyi, gambar yang paling atas, kanan.. dak kelas aku (dorg juga wakil dari kelab orator). atas kiri pula.. yg tengah2 tu. pun budak kelas aku. ameen namanya. dia YDP JPP poli.

Macam biasa. Muka HAPPY !

Third :
Dijemput menjadi VIP wakil Dr hayati a.k.a EX pensyarah TITAS dan HE semester lepas kami. Dia baru berpindah ke politeknik banting dan bertugas sebagai Ketua Jabatan Pengajian Islam. Salute Dr ! :) Tahniahhh.
Fyi, Ni merupakan perasmian KALI pertama POLITEKNIK BANTING :) yah, dan aviation yang dahulunya menetap di Jabatan aku td telah berpindah ke POLI BANTING ni laaa.. hewhew. agak excited nak tgk poli ni .
So, tetamu kehormat ialah Tan Sri Muhyidin Yassin


Keadaan disana :)

yang ni mmg aktiviti yang sgt memusakan hati even panas jugak suhu dalam tu. 

 Overall, perasmian poli banting tu mmg meninggalkan kesan + semangat kepada kami dlm membuktikan POLITEKNIK ni setanding, malah lebih berkualiti dari institusi yg lain. Trust US , TRUST POLITEKNIK. cewahh. promote !

Okay okay, last but not least.
Menghadiri malam kemuncak pertandingan pidato antarabangsa yang diadakan di UPM. yeah, i did it. entering UPM for the first time. Upm tu adalah tempat impian sambung belajar utk pertanian zaman lepas SPM. Dpat masuk jd tetamu pun jadilah. :D sO, aku kepilkan beberapa gambar menyatakan perasaan aku kat sne :)
ON the way to UPM

Beratur b4 Lintas Jalan. How nerd we are. ahaha

sebelum majlis bermula

Yg berhormat PM kte da tibaa.

First time aku focus dgr pidato ni. maybe sbb dgr omputih ckp BM kott. aha

So, thats the end of my activity sepanjang APRIL :) see you in MAY !